Let op! Geld lenen kost geld.

Veelgestelde vragen ‘Comfort Card’

  • 1. Ik heb een Santander ComfortCard ontvangen, maar hij werkt niet. Wat moet ik doen?

    Voor uw veiligheid wordt uw Santander ComfortCard geblokkeerd verstuurd. U heft de blokkade op door te bellen met onze sprekende computer op nummer (010) 30 10 510. Dat kan maandag t/m zaterdag tussen 09.00 en 18.00 uur. De computer vraagt u enkele persoonlijke gegevens in te toetsen. Zodra u dat gedaan heeft, is uw Card na 24 uur te gebruiken voor uw aankopen.
  • 2. Bij welke winkels kan ik betalen met mijn Comfort Card?

    Er zijn diverse winkels door héél Nederland bij ons Acceptance Network aangesloten, natuurlijk ook bij u in de buurt! U kunt deze winkels herkennen aan de Acceptance Network sticker op de deur. Wilt u graag zoeken op postcode? Gebruik onze handige winkelzoeker om te achterhalen bij welke winkels u met uw Comfort Card terecht kunt. Klik hier voor onze winkelzoeker.

     

  • 3. Hoe snel kan ik beschikken over het geld dat ik opneem van mijn Santander ComfortCard rekening?

    Als u geld opneemt* bij één van de geldautomaten van SNS Bank of ABN Amro, kunt u direct over het geld beschikken. Indien u ervoor kiest om het geld over te laten schrijven naar uw rekening, zal het ongeveer 3 werkdagen duren voordat u het geld op uw rekening heeft. U kunt geld laten overschrijven via Mijn Rekening op santander.nl

    * Per opname wordt € 9,95 aan transactiekosten berekend.

  • 4. Is geld opnemen van mijn Santander rekening altijd gratis?

    - Als u ervoor kiest om het geld over te laten schrijven via Mijn Rekening wel. Het duurt dan circa 3 werkdagen voordat u het geld op uw rekening heeft.

    - Indien u geld opneemt bij één van de geldautomaten van SNS Bank of ABN Amro, wordt er €9,95 per opname aan transactiekosten berekend. U kunt dan direct over het geld beschikken.

     

  • 5. Ik heb geld opgenomen van mijn Comfort Card rekening. Wanneer moet ik het geld terug betalen en hoe gaat dat in zijn werk?

    Elke maand wordt minimaal 3% van uw uitstaand saldo (het gedeelte van het totale kredietbedrag dat u hebt opgenomen) automatisch geïncasseerd. Het minimale incassobedrag   bedraagt € 10,-.

    De rest van uw uitstaand saldo kunt u terug betalen zoals u wilt. Wilt u ook de rest van het bedrag meteen afbetalen, dan maakt u het geld eenvoudig en boetevrij over. Zit het een keer een maand financieel tegen? Dan laat u het resterende bedrag geheel of gedeeltelijk gewoon staan. Zo flexibel is de Cash Service.

  • 6. Welke documenten moet ik meesturen met een contract?

    - Kopie identiteitsbewijs; deze moet hetzelfde zijn als doorgegeven bij de aanvraag. Indien het een identiteitskaart betreft, graag een kopie van voor- en achterkant van de kaart
    - Kopie identiteitskaart echtgeno(o)t(e); indien u getrouwd bent dient de echtgeno(o)t(e) een kopie van het identiteitsbewijs mee te sturen!
    - Kopie meest recente bankafschrift; uw naam en het adres moeten zichtbaar zijn en overeenkomen met de persoonlijke gegevens op het contract. Het bank- of gironummer moet hetzelfde zijn als doorgegeven bij de aanvraag.
    - Kopie meest recente loonstrook; uw naam en het adres moeten zichtbaar zijn en overeenkomen met de persoonlijke gegevens op het contract. Het bank- of gironummer moet hetzelfde zijn als doorgegeven bij de aanvraag.

    Volledige en juiste documentatie garandeert een snelle afhandeling van uw lening!

  • 7. Wat is mijn bestedingsruimte?

    Uw bestedingsruimte is het bedrag dat u met uw Comfort Card direct kunt besteden bij alle aangesloten winkels. Op uw rekeningoverzichten ziet u telkens hoeveel bestedingsruimte u op dat moment heeft.  Op ieder moment uw rekeningoverzicht inzien? Registreer u dan nu voor Mijn Rekening! 

  • 8. Ik heb een hoger kredietbedrag aangevraagd. Wanneer kan ik hiervan gebruikmaken?

    Direct nadat u bericht ontvangt dat de aanvraag akkoord is. U krijgt het bericht binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd.
  • 9. Wat moet ik doen als mijn Comfort Card verloren of gestolen is?

    Direct contact opnemen met onze afdeling Klantenservice via telefoonnummer (030) 63 88 100. Buiten openingstijden kunt u een bericht inspreken. Uw kaart wordt na melding onmiddellijk geblokkeerd. Verlies of diefstal van uw kaart kunt u ook via "mijn rekening" op deze site melden.